17-Mars-2010

Jag känner att jag har så kreativa rubkriker. Förlåt mes amis, men då fattar jag och ni vilket datum det är :)

Har precis kommit på att jag har galet lite minne på min dator, tydligen, då jag inte kunde föra över bilderna från helgen till datorn. Say whaaat? Blir så irriterad. Gillar inte min dator speciellt mycket alls egentligen, men jag kämpade ju så för att köpa den jävla skiten att jag inte kan med att slänga den. Plus att man behöver ju alltid en dator liksom!

Nåväl, detta innebär att blogginlägget blir text and text only. Har nyss kommit hem från Dalsjöfors och dalsjöhallen - har spelat sista innebandymatchen för säsongen. Känns skittråkigt att lägga ner nu när jag tycker det blivit så jäkla roligt, men fotbollen drar ju igång imorgon så jag får väl klara mig, och se om det blir något spel nästa säsong :)

Och på tal om fotboll, är jag galet taggad!! Inhandlade ett par grusskor och benskydd idag, skall nyttjas och nyttjas VÄL imorgon. Har blivit gött med träning det senaste - söndag, tisdag, onsdag x2, imorgon.. Kanske till och med kommer få bra kondition snart, hade vart riktigt GÖTT, och jäkligt nödvändigt.

Lyssnar förövrigt på 'try sleeping with a broken heart' av Alicia Keys just nu, känner att musik gör mig glad idag, eller är det endorfinerna som spelar ett spratt med min annars ganska deppiga själ? Har vart skittråkig några dagar, inte orkat med något, vart completely emo. I tisdags fick min mor nog när jag svurit ordentligt över fysiken och dess meningslösa innebörd att hon drog med mig till gymmet och där fick jag bränna både en och hundra kalorier. (Fast vem räknar...?)

Ja just det, den där fysiken.. Prov på fredag, känns inte okej. Blir så jäkla irriterad på diverse klassmedlemmar som aldrig lyssnar första gången utan först tredje, fjärde gången. Jag har inte riktigt kommit på rätt sida med fysiken de senaste veckorna och det obefintliga tempot på lektionerna har inte direkt hjälpt nämnda faktum. Men hursomhelst, ska möta upp min minst sagt ambitiöse vän Emilia imorgon och hon ska få hjälpa mig med det mesta. (Tog förövrigt hjälp av min lillasyster idag, kanske ska nämna att hon är två år yngre.. Klart ärr i självförtroendet där ;)

Men tillåt mig att lämna mitt nu för något ögonblick - jag är så full av saker jag måste (och framför allt vill) göra, och hinner därmed inte med något annat. Jag vill träna, jag vill spela innebandy, jag vill vara med mina vänner och pojkvän, jag måste plugga, jag måste få uf överstökat. Och det är väl inom dessa områden jag lägger mest energi idag. Men det finns så mycket mer jag vill göra! Jag vill kunna ha glädje från min musik vilket jag aldrig hinner numera, jag vill ha tid över för att bara ta en spontanfika, jag vill bara kunna gå och simma en jäkla dag i veckan med Cornelia, och jag lyckas inte ens med det. Om veckan bara kunde ha några extra dagar... Japp, det parti som vallovar det kommer garanterat ha min röst. Och säkerligen många andras!

Men ja - lämna ögonblicket var det ju. Har rätt mycket att se fram emot ändå. En förhoppningsvis mysig helg, en kanonbra nästa fredagkväll som inkluderar tjejer, tagg och förtäring av både fast och flytande föda, och självklart Paris om bara 3 veckor!!!! (Oj, såg nu hur sjukt nära det är!! Balllltt) Sedan kortege och skolavslutning och självklart - our RHODOS. Alla längtar och inte minst jag. Ska bli JÄKLIGT najs med lite sol och sommar och så. Även om det är tre månader kvar... Låter som en bra deal ändå. Paris om tre veckor, Rhodos om tre månader. Kan leva med det jaaaa!

Fasen, nu har det blivit ett galet långt inlägg. Skulle bara fixa en snabb uppdatering för att mina vänner har blivit så himla bra på att blogga och jag vill inte ligga längst bak i bloggklungan. Så here it is - for you!

Haha, vi hörs bloggään. Pusssssss

Kommentarer
Postat av: julia

jag som hade sett fram emot filmer :( men kul att du uppdaterar iaf :D PUSS

2010-03-18 @ 20:37:14
URL: http://shooolia.blogg.se/
Postat av: julia

jag som hade sett fram emot filmer :( men kul att du uppdaterar iaf :D PUSS

2010-03-18 @ 20:38:14
URL: http://shooolia.blogg.se/
Postat av: cornelia

PUSS. (ville bara få det sagt liksom..) och jag försvinner inte, någon dag i livet ska vi nog kunna få tummen ur röven och simma, hiho, vi har gott om tid på oss serru

2010-03-19 @ 08:43:36
URL: http://cornelialinneaa.blogg.se/
Postat av: th3re3seeee

:DDDDd<3

2010-03-22 @ 08:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0