-

Åh. Så var väl ytterligare ett lov snart till ända. (Lät inte det där lite
som en inledning på en rektors tal när terminen är slut? Oanade
talanger besitter jag tydligen!)
    Fast det har inte vart ett bra lov. Det kunde blivit the lov of the lovs.
Men två dagar in på lovet (dvs i söndags) var förödelsen ett faktum.
Jag var sjuk! Och inte lite heller. Hela natten låg jag och vände, vred,
 andades och kved, svettades och frös, hostade och nös. Jag gjorde
väl i princip allt utom att sova. Pojkvän brevid bara låg. Hemsk natt.
    Morgonen (läs Måndagen) skulle ha bjudit på Göteborg med min
bästa vän, men när 39 graders feber slår till känner man sig inte
riktigt på benen. Så, hela mån-tor har passerat bort i ett moln utav
ipren, säng, snor, huvudvärk, frossa, ipren, säng, apelsinjuice, snor
säng, ipren och fil. Igår, fredag, var första gången jag ens var vid
medvetandet. (Jag blev alltså en homo sapiens sapiens igen. :)
    Som nyss nämnt har alltså apelsinjuice spelat en avgörande
roll under detta lov. Åtskilliga glas med den orangea drycken har
letat sig genom min insida gång efter gång och gett mig den näring
som tycks vara nödvändig men som inte alls räckte för att göra mig frisk.
Hyckleri det där med C-vitamin! Effektiv diet dock om man vill förlora
vikt. Rekommenderas djupt. Fungerar ungefär som svält - en annan
slående diet! :)
    Njä. lovet har inte vart någon lyckad tillställning för min del. Som
vanligt. Gudarna (eller djävularna) som styr över sjukdomarna tycker
att det är kul att lov efter lov få upprepa denna procedur för mig.
Det tycker inte jag.
    Men idag är det lördag, påskafton, vädret är slående och mina vänner-
Jag har 36.6 grader! Det kan ju inte bli bättre. Solen skiner, och jag är
frisk. Jag älskar livet idag.

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0