why throw it off?

why throw away love?
-
jag kommer aldrig att förstå.

aldrig någonsin.

men det är separationsmånaden. - alla gör slut.
sluta

inom alla finns det en trygghetspunkt (min är du)
  - och hur trasigt ens huvud än kan tyckas vara-
är det alltid någon där att lappa ihop det.
i tid och otid- även om det senare nämnda alternativet
tycks vara det visibla just nu.

men ändå.
att kasta kärlek, som är så lätt att trampa sönder,
när foten ligger precis över.
att inte stå för hårt eller för mjukt,
att inte kvävas eller fly.

vad är det som får en att inte stanna?
    - att vända sig om precis när det vänder
jag förstår det inte. 
 
september är den månad då flest par någonsin
gör slut/skiljer sig.
 - fan för att falla dit.
bara på grund av det faktumet vänta ännu
en månad. så att man får det klart,
att det blir synligt.

att man ser och kan välja
åh, jag förstår inte.
men jag vill inte
förstå.


åh- jag hatar kärleken när den är obefintlig.

men dig älskar jag christian :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ibland är det bättre att välja att göra slut än att fortsätta vara orättvisa mot varandra, innan någon blir sårad på riktigt. "Det är bättre att göra slut nu som vänner, än att göra slut senare som ovänner." Christofer och jag kommer förhoppningsvis alltid att vara vänner, på grund av att vi inte lät det gå för långt.. Det är lätt att vara efterklok, men väldigt svårt att vara förklok, vilket man måste vara ibland, hur svårt det än är. Hoppas att du och Christian "lyckas bättre" =)

2008-09-17 @ 23:46:55
URL: http://www.lwithamaskon.blogspot.com
Postat av: Marke

det är härligt höst

2008-09-18 @ 00:05:14
URL: http://knivskuren.com
Postat av: svar till Marke

Eey, eru helt jevvla cp lr!! hösten e fan den sämsta årstiden asså. HATA DEN äckliga fucking jevvla höst :-(((((

2008-09-18 @ 00:06:55
URL: http://knivskuren.com
Postat av: Marke

yag håller, me. hösten är fan semst. vet inte vem som tycker annorlunda hata dom iaf!

vintern är ganska trevlig, våren är också ganska trevlig, och sommar är sommar ligger någonstans på skalan också..



Positivt på vinterrrr



inga insekter



Positivt på vår



inget



positivt på sommar



värme?



neeee javene :D:DD!! hahaha

2008-09-18 @ 00:09:26
URL: http://stygg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0