torsdag

nu sitter vi aterigen i datorsalen i den franska skolan. om ett tag ska vi aka till St Emilio, an kand vinstad.  Egentligen kanske jag borde sparat vinpengarna tills idag, (for er som inte vet kopte jag en flaska vin igar) or vi ska namligen till en av varldzens storsta vinstader. Fast, forstas, varldens dyraste viner tillverkas har sa kanske inte anda ^^ jag har i alla fall 130 euro kvar och om jag ska vara arlig kommer jag nog inte alls anvanda upp mer an de 30 jag har kvar. vilket ger mig pengar till miun bajsiga dator som jag ska kopa sen, nar jag kommer hem fran osterrike. Hmm, jag vet att jag ar i frankrike men maste anda rakna lite pa min datorpengar...

Jag har val ungefar 1000 kvar fran dessa pengar nar jag kommer hem.  da ar det 1000 plus de pengarna jag har pa kortet (1500), vilket blir 2500. sedan ar det barnbidrag, ungefar 800 + 500 for det jag gor. Det blir alltsa 3800 kronor. 2000 ska jag ju ta med mig till Osterrike;. men vanta! Fan vad braaaaa, man maste ju ha Euro i Osterrike! Faan vad smart jag ar. :D aja, nu vet du hur jag tanker iaf mamma. Jag ska spara mina euros till Osterrike !!!! :D

Hmmm. hur mycket pengar har jag da nar jag komer ham?SKIT SAMMA.. for jag bryr mig inte nu, meningen var ju att jag skulle skriva om min resa sa det ska jag gora.

igar hade vi en trevlig middag, vi umgicks med familjne och jag kande mig faktikst riktigit som hemma, sa igar va en bra dag :)

Jag borjar fatta franska battre nu :D haha, igar nar vi at, typ fragade sandrine om vi har kossor i sverige, da sa jag Ja. Da sa anthony (13 aringen) pratar dom ocka svenska? haha, han sa det dock pa franska, men jag borjade skratta och da fattade han att jag Kan franksa! moahhah sa nbu kan do inte saga nagot elakt langre :p Sen nar jag skulle ringa hem fragade den minsta,han kanske ar typ 9; "ska hon prata svenska nu? :O" da sa jag att jag ksulle det och han blev asradd ^^ haha, menmne

idag har vi vart i en annan klass, aterigen va det typ 11 aringar, men det ar chillys och jag har fatt en ny beundrare som heter mattis.. tyvarr ar sista dagen vi ar i skolan idag! for vi ska till arcachon imorgon (skojskoj for det ska bli 20 plus och soool) da ska jag bada, jag har tavlat med max :p hihih

Mer vet jag egentligen inte just nu, an att jag far se nar nasta gang jag sitter vid datorn ar., kanske ar jattlangt bort typ lordag (a) haha, nej men idag har jag planerat att efter skolan ska jag (assa vi kommer hem vid tpy halv sex tiden) sa jag ska ta en lang dusch och sa, sen ska jag gora laxor!! (om jag  orkar xD ) och sen ar det val typ matdags :P och sedan aar det sleeping time och sen ar det fredag :) :) :) :) :) :) haha, kanske spelar lite Nitendo wii med anthony om han fragar idag igen x)

sedan imon ar det arcachon hela dagen! Dune de Pyla och det bra vadret :) sedan sa dom att man  kommer vara skit trott nar jag kommer hem imrogon  sa far la se vad som vi gor da... och sedan, pa lordag ska jag aka och kolla pa nar jeremy spelar fotboll. sen pa sondagen aker vi  till bordeaux och dar sover vi pa hotell, sen pa mandagen aker vi hem igen :D ska bli sa skont.

men nu ska vi snart dra :) ha det sa bra, vi hors :)

Pusssheej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0