i frankrike, del 2

Jaa, just nu sitter jag vid datorn hos familjen Esteve i frankrike. Vi bor typ en halvtimme fran skolan, och vi har inte for sa langesen kommit hem darifran. Jag har ont i ryggen for vi har gatt sa mycket idag, och for det fick jag tydligen höra att jag ar otranad. Grrrrrr, jaja. Efter min senaste uppdatering sa var vi som sagt och at treratters. Kanske inte sa lyxigt som jag hade forvantat mig dock, men mina hopp om ordentlig mat hade i alla fall byggts upp pa den hemskt vanvardade skola; jag tankte att natt maste dom ju lagga pengarna pa :S Men nej. Forratten bestod utav sallad och brod. Utan smor. Huvudratten var typ, vattnigt ris och chili con carne. Efterratten var Compotte de fruits, Goût Pomme. (las; sötad Appelmos i aluminiumburk). Och jag som inte ens tal applen! Aja, Lizette overtygade mig om att jag inte gick miste om nagot. Sedan iallafall, akte vi ivag till ett stalle dar det var en liten chokladfabrik och alla kopte choklad och var lyckliga ett tag. Sedan, akte vi till ett slott, dar vi gick runt ett tag. Château de Duras, hette det. Ratt intressant men kallt som faan sa imorgon tanker jag ta mina understallsbyxor a la suède och se glaaad ut! Sedan, akte vi tillbaka den langa vagen till skolan, och sen akte vi hem pa dirren efter det. Nu har jag suttit vid datorn i ungefar en timma, ar ganska trott och hungrig sa funderar pa att dra mig bort mot mitt rum, eller kanske spela lite nitendo wii :)

Jag hor val av mig nar det passar ;)


Pussheeej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0