barn eller cykel?

I Skåne kostar det 9 kronor att åka buss.
   Det är lite skillnad mot västtrafiks 25 för motsvarande ålder, från där jag bor.
För en vuxen kostar det 16 kronor. 
   Det skulle alltså kostat 50 kronor om det vart här uppe.

För Västtrafik är man ungdom tills den 1 juli, det året man fyller 16.
   Sedan går man alltså som vuxen och en enkel biljett in till stan från mig,
   blir alltså 50:- (100:- t&r för den snabbtänkte)
Skånetrafiken däremot är man ungdom till man fyller 19.

Iallafall, poängen var.
  I borås åker man stämplad som ungdom.
  I Skåne åker man stämplad som barn/cykel.

Så.., 16 kronor extra + att man behåller sin värdighet?
Eller 16 kronor mindre och bli stämplad som cykel...?

Hmm, svårt val :(


Kommentarer
Postat av: misse kan allt

2008-12-24 @ 11:56:18
Postat av: misse

dom måste ta extra betalt pga alla ungdomar från dalsjöfors som envisas med att förstöra västtrafiks bussar.



jävla vandaler.

2008-12-24 @ 11:58:06
Postat av: miss

och hör sitter jag och avskyr dig för att jag tror att du raderat mina kommentarer!

ack vad fel jag har.



då kan jag ju fortsätta besöka din blogg och ha den kvar som bokmärke.

2008-12-28 @ 13:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0