decembro den 6

Känns som om detta är mitt nya liv.
'
Okej, jag hade inte tänkt att berätta allt vad jag ser fram  emot.

Faktor 1, var Lucia. Det ser jag faaaaan inte fram emot längre då jag lackade ur totalt när jag inte blev Lucia. Aningen barnsligt måste jag medge, men alla folk hade fått mig att tro på mig själv för en gångs skull. Så nu blev jag återigen påmind om att jag faktiskt är ganska värdelös :)

Faktor 2, var julafton. Inte själva Julafton utan mer vad julafton skulle kunna tänkas leda till.
Allting är just nu i en enorm cirkel, allt beroende utav varandra.
Ungefär "Julafton - pengar - dator - internet - spel - pengar - dreamhack - pengar"
Alltså, det är upp till julafton att bestämma om jag ska bli datanörd eller inte.
Jag hoppas på ska.
Men att vi ska åka till dreamhack i sommar är ytterst hemligt. Säg det inte till någon.
(Faktor 2½; Dreamhack i sig. 10 000 folks och vi. Datorer. Slippa sova, slippa familj i hela fyra
dagar. Underbart men som sagt beroende på själva julafton/min inkomst. Jag  kan bara hoppas)

Faktor 3, mina betyg. Skall inte säga för mycket då jag kan ha sänkt mig i några ämnen? Inget om vad jag vet men massor av folk i min omgivning har, så det innebär kanske mig också? men, jag vet att jag har höjt mig i några ämnen. Religion vet jag. Om jag hade gått på min SO hade jag fått reda på mitt nyare SO-prov av formen geografi/samhällskunskap. (Det är även viktigt då jag på senare har börjat fundera MYCKET över vad jag ska gå på gymnasiet). Hoppas på Fysik, gjorde ett (halvt?) prov idag. Det gick bra, förutom de sista frågorna då jag "inte hade tid att svara på dom". Får komplettera upp det nästa vecka. Sen som sagt hade jag matte. VG+ fick jag. Vi kommer ha ett prov till innan jul. Om jag får mvg på det kanske jag kan få mvg i betyg. Det är ju då självklart vad jag hoppas på. Sedan har jag bett om komplettringsuppgifter på mitt VG i Hemkunskap. I Idrott blir jag glad som en lärka om jag behåller mitt VG. om han sänker mig, då är det inte lång tid kvar för Johan fagrell. Nej, jag ska icke ta till de hårda artillerierna, men jag kan kasta arga blickar och hoppas att han inte tar upp dom och kastar tillbaka dom. Snälla, låt mig få ha bra betyg på det nyaste soprovet. och no-provet. och jag skall be till varenda gud jag äger att låta mig kamma hem mitt ack så (inte alls) förtjänade mvg i franska genom en klar blixt och alla verbformsböjningar i världen tills 12.25 på onsdag. Jag kan inte mer än be, be och återigen be. Jo, kanske plugga.

Faktor 4, Björnrike och snowboard. Med eller utan dig, min vän, men ack ändå så underbart. Känslan av att glida fram på snö med ett stycke avverkat trä under fötterna slår faktikst det mesta. Så jävla skönt och känna att man faktiskt är bra på något. Annars är det bara att sätta sig vid pianot och krossa alla små wannabees men det känns fortfarande som att brädan ger mer status. I-livetstatus. Kanske inte då jag når högre åldrar men just nu räcker det för mig. jag älskar min snowboard och allt runtomkring den. Utmana mig själv är nog det bästa. Jag kan inte hjälpa det, men jag tävlar om allt. Kan nog turna out att jag blir som min pappa till slut i alla fall.

Faktor 5, att sluta behöva längta mer. Även om jag älskar att längta, så blir man jävligt knäckt om det inte blir som det skall. Kan ju dock säga att jag hoppas 10000 gånger mer på Faktor 2 än Faktor 1 då 1 redan är ruined. Men från början. Lucia, nej. jag blev inte och det var mitt fucking faith. Kunde inte påverka det då jag faktiskt inte kunde med att gå runt och beodra alla att rösta på mig som den nuvarande lucian har gjort. Tyvärr så har jag lite högre självkänsla än så. Oj, jag whinar. ursäkta mig. åter till ämnet; sluta längta. det här kan&skall jag påverka själv. Faktor 3 har en stor påverkan på Faktor 2, då jag får pengar för de förstnämnda. Hoppas på iaf ca 1000:- innan jul. Sen så nästa terminslut, då ska summan vara MINST fördubblad. Jag . Ska . Ge . Allt !

Faktor 6,  gymnasiet. (och den här började verka idag, hos Jane) faan vad jag vill sluta på dalsjöskolan. Jag vill göra något med mitt liv. Detta skall bli min inspirationskälla de dagar jag känner mig nere, men skriva är it. jag vill veta vad jag ska gå, för det tycks ännu kännas oklart. Entreprenör, eller GPT. (Faktor 3 har enorm påverkan här, och blir det samhäll/ekonomi kommer jag bli totalt missnöjd. Kanske tillfredsställd då det tycks gå intressanta människor där, men fortfarande missnöjd) Skulle behöva hjälp av tidigarenämnda gudar för att påverka mitt val. Vad vill jag göra? Det vet inte jag heller.

Sådär.
Om jag bara hade haft kursplanen för GPT. När man trycker på den kommer Energi-VVS upp. Och det är Emilias val, inte mitt. För jag vill inte bli undervattenssvetsare och tjäna 400 000:- om året. Nej, jag vill bli något annat och tjäna upp mot miljonen i året. Skratta, men jag kommer att bli rik. (tills dess ska jag leva på emilias tillgångar. sann vän, det där ;)  )

Det mesta i mina 6 (minus första, så det blir alltså 5 nu) faktorer,
har bara en påverkan;
jävligt bra flyt
men det känns som om att jag kan kontrollera.
jag vill, jag vill, jag vill

nu ska jag tro på mig själv igen.
funkar inte det, ja då får jag väl ta livet av  mig. :)


Trevlig afton, hoppas du njöt !

Kommentarer
Postat av: Marke

Nog blev det njutning då, en hel del faktiskt. Inte var dag man får sätta tänderna i något av denna kalibern, vet knappt vart och hur jag ska börja. Du överträffade alla förväntningar.
Och ja, jag kommer att tolka alla dedär Du som Mig ty jag verkar vara den enda människan inom synhåll..

Fastnade mycket för Faktor 2 där det skrivs om DreamHack, jag är själv inget stort fan av sådana tillställningar.
Personligen tycker jag att det är, hmm, hur ska jag säga det... aningen nurdigt?
Hade en klasskamrat som var där i år, för någon vecka sedan, verkade inge vidare med endast 10% damer. Väldigt svettigt, all form av rusmedel förbjudet (:-S) vad roar dom sig med?
Dessutom verkar det smutsigt och svettigt, med en massa tyskar som springer omkring och leker, nämnde jag att det är fullt med snorungar som kommer pWNA, ÄgA, haXxa och giBBa dig så hårt då dom är mycket mer 1337 än dig.
Låter inte som underhållning alls om du frågar mig, men men då har jag aldrig varit där så jag har väll egentligen ingen rätt att uttala mig.
Får se vad du tycker.

Vet inte om datanörd är någonting jag vill rekommendera, speciellt inte en som spelar, dom gör ju ingen nytta alls. Det är också såna som metro skriver om så ofta. De totalt misslyckade ungdomarna som bara sitter framför sina datorer och spelar wow/cs etc.

Jag har nu vid lite äldre och mognare ålder insett att jag varit nära att klassas som en i den kategorin en gång i tiden, men som tur var så la jag ner det när jag fann andra nöjen i livet.
Nu för tiden håller jag mig undan från spel, kan dock inte påstå att jag övergett min dator då jag spenderar endel tid framför den.
Men då roar jag mig med lite mer hälsosamma saker som min älskade musik, de många serierna, div. filmer och alla mina kära webbsidor som jag älskar av hela mitt hjärta då dom ger mig min inkomst.

Har dock ett par vänner som fortfarande är fast i spelträsked, försöker vid varje möjligt tillfälle att rädda dom men mina försök har hittills inte visat några resultat. Kan bara hoppas att dom med tiden inser vad dom håller på med och tar sig upp på egen hand.

Tillåt mig nu att fråga, vilka är ni som tänker åka dit?
Vad planerar ni att roa er med där?
Vem har lurat dit er?
Varför vill du bli en datanörd, vad ser du för fördelar med det?


Kommer göra allt som står i min makt för att dagens ungdom, speciellt de kvinnliga, ska hålla sig undan alla de helvetiska spelen. De är inte nyttiga för någon, men pojkspolingarna skulle jag omöjligt kunna bry mig mindre om. Dom får mycket gärna spela sig till döds, dom är inte alls så bra på att ge njutning. Och vad ska jag då har dom till?
Det skulle också gynna våran jord, vi måste göra oss av med ca 4 000 000 000 människor om klimatet ska bli normalt igen.

Ang faktor ett.
Vet inte hur värdelös du är, men att inte bli lucia är knappast någonting att sörja. Du är ännu bara en ung kalv som inte fått uppleva äkta sorg ännu. Dessutom har jag alltid varit mer tänd på tärnorna, alla föredrar väll hellre ett gäng tärnor i sängen än EN lucia?!

Faktor 6
Jag skulle valt Media 
Kan ju också tillägga att vad är det för målsättningar ni har? Upp mot miljonen?
Jag vet garanterat att jag kommer tjäna upp emot 10 000 000 /år inom 10 år. Tycker nog ni bör sikta lite högre, tänk på att ni båda är blonda så det finns obegränsat med möjligheter.

Faktor björnrike, aka nr.4
Jag vet tyvärr inte om jag kan följa med dig kära barn, jag är ganska fullbokad, men finner jag ett par lediga dagar kommer jag givetvis att göra allt som står i min makt för att följa med. Jag håller med om att åka på snön är riktigt skojigt, föredrar dock skidor och inte snowboard, fast jag har ju aldrig testat så det kan vara skoj, nåväl, följer jag med så får du väll övertala mig att testa en såndär ?bräda? då. Kom ihåg bara att det är du som blir skyldig min familj en massa pengar om jag skulle köra ihjäl mig själv!
Men som sagt, det skulle säkerligen vara njutbart så länge jag åker, krocken är det bara ni som behöver oroa er över, då är jag borta för längesedan.

Faktor 5 är ganska intressant, jag skulle hemskt gärna vilja veta vem som blev vald till detta årets lucia, var det en brunett? Invandrare? Du kunde väll köpt lite röster? Med såna småpojkar/flickor så kan det ju inte krävas med än ett par kronor per röst.
Men som sagt, Hellre ett gäng tärnor i sängen än en lucia, lucia betyder ju ändå lucifer, vilket är namnet på djävulen. Kan väll knappast räknas som någonting positivt för en kristen själ som dig?

Jag har inte mycket att säga om faktor tre, betyg är inget jag är någon stjärna på ändå. Det är bara någonting jag brukar börja fixa någon gång fram i Mars, syns klart och tydligt detta året i alla fall, då jag säkerligen har ig i de flesta av mina kurser just nu :-/ faktum är att jag egentligen skulle skriva om lågenergilampor just nu för att få g i samhällskunskap. Redovisning imorgon, men jag tyckte detta var roligare så därför valde jag att skriva en på tok för lång kommentar istället. Dålig disciplin, ja, det må vara hänt. Men jag gillar inte min linje, och det är inte alls intressant att gå en linje man inte är ett dugg intresserad av, kan ge dig ett råd till ditt val, VÄLJ INTE FEL! Värsta misstaget jag gjort i alla fall?

2007-12-06 @ 21:47:17
URL: http://www.stygg.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0