10 december 2007

den 10 december 2007 21:42
säger min dator till mig

varje gång det lilla stycket "dator" ekar i mitt huvud bildas en hel symfoni utav ordflöden
och alternativa tankegångar,
som jag nog inte orkar med just nu.

anledningen är just som jag sagt förut, mitt planerade inköp utav en ny dator.
at least är det vad jag hoppas på.

Får jag inte det blir jag inte bara lack,
jag blir pretty destroyed för jag har planerat
mer än halva 2008 efter det inköpet.
hell yes att jag ska ha en ny, fin, dator.

om det är någon som har bra sätt att tjäna
pengar på (och nicht, jag menar inte prostitution)
så är denne tidigarenämnda mer än välkommen
att höra av sig till mig.

jag är inte ensam av datorfachisteri just nu.
emilia också.
hon sitter aldrig vid datorn längre
vilket lämnar mig kvar alldeles ensam.
bloddrypande, svår, gruvlig, smärtsam, avskräckande
men jag är ändå kvar.

på tal om ändå, så läste jag en annons idag,
för något företag, OnOff eller Elgiganten.
Då står det "endå" i den annonsen.
& jag anser det felstavat? för endå stavas väl
ändå ändå? eller? Hmm, dåligt då vi faktiskt
tycks leva i Sverige och det enda språk vi faktiskt
behöver för att överleva i detta land, är svenska.
Hylla di ursprungliga som talade korrekt!



hell yes att ni ska döpa horisonten efter mig
hell yes att luften ska vara under mitt befäl
hell yes att allting går som jag vill just nu

hell no att det inte stämmer

Kommentarer
Postat av: Marke

Fick inte du en moped alldeles nyss, i sådana fall tycker att du tar och åker på den lite istället för att bry dig om datorer.
Datorer är inte alls så viktigt som du får det att låta, speciellt inte när man planerar att spela på dom vilket jag misstänker att du gör.
Tycker istället att du tar och investerar i lite aktier så du ser pengarna växa.
vad är det för målsättning du har skaffat dig egentligen, att börja spela wow? bli en så kallad datornörd?
bli en av de 10% på dreamhack, som förövrigt kostar närmare 700 kr..
Skulle kunna räkna upp en massa alternativa saker man kan göra för 700 kr men det skulle ta allt för lång tid. och nu har jag planerat att sova, så jag har egentligen inte tid, men kan kompilera en lista i skolan imorgon gör inget vettigt där ändå så kommer ha en massa tid över.

Godnatt kära barn, önska mig en skön natts sömn, gårdagens natt var ganska hemsk, kom massa gerillasoldater och slaktade mitt lilla drakdjur och hela byn, dessutom hände det en del andra hemskheter som jag inte tänker nämna här får då kan folk tro riktigt konstiga saker om mig..

2007-12-10 @ 22:23:35
URL: http://www.stygg.net/
Postat av: Emiliä

ååh, du nämnde mig, hun.

jag tycker att du har rätt när du säger att jag aldrig sitter vid datorn längre, om du menar mig dårå. dessutom är felstavningar äckliga.

2007-12-30 @ 03:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0